Geboortekaartjes.nl

Ga naar:

Efteling

08 augustus 2009
Eens wat langer geslapen dan afgelopen dagen, en toch nog ruim op tijd om klaar te zijn voor we naar de Efteling vertrekken. Mama was alle voorbereidingen aan het treffen, en papa heeft de auto al voorgereden en rond kwart na 9 was iedereen bij ons thuis aangekomen om te gaan: omie reed mee met Mariska, J-L, Noah en Mike, Bart met tantie, Jacky, Kyana en Kaydee. Het is een hele bende, dus wordt vast gezellig!

De Belgische Kust...

04 augustus 2009
Zondag 2 augustus, eergisteren, vertrokken we na ons ontbijt richting De Panne. We hebben met vriendjes Davy en Lisanne en hun ouders Jill en André afgesproken om samen naar Plopsaland te gaan. Op de heenweg heb ik naar een DVD gekeken terwijl Jero de hele rit heeft gesnurkt. Mama vond het helemaal fijn dat we totaal geen file hebben gehad. Niks last, alleen de laatste kilometer een beetje aanschuiven om te kunnen parkeren. De anderen waren er nog niet en Jero moest toch nog eten, dus we hebben dat eerst even gedaan, en dan zijn we naar de ingang gewandeld. Daar hebben we nog een 5 minuutjes moeten wachten en toen was de rest er ook.

Oei, bij de ingang bleek ik toch net nog geen meter lang te zijn, dus mama mocht mijn ticket even gaan omruilen voor een tegen kindertarief. Ik was wel groter dan 96cm en kreeg dus een andere stempel, omdat je blijkbaar dan wel op een deel attracties meer mocht dan met Bumba op je hand! Leuk, ben benieuwd... Binnen gelijk geld gaan halen om lekker te kunnen eten. En dan op wandel door het park. Eerst richting Bumba-show en later ook nog de Plopshow gezien. We hebben een hele leuke dag gehad, en de extraatjes waar ik in mocht was die dongo's achtbaan en de boot die heeeeeel diep omlaag ging en dan door het water heen. Grappig!

's Avonds was er nog een hele show op het dorpsplein met als afsluiter een heus vuurwerk. Mega Mindy was de grote aanwezige daar, ze had dan liedjes gezongen en ze verdween vliegensvlug en toen zagen we MM op het dak om het vuurwerk aan te steken. Het was een geslaagde dag! Door de nocturne aldaar, kwamen we wel pas om half 12 ofzo op de camping aan: gelukkig maar dat Jill de sleutel al had meegekregen. We hadden namelijk een trekkershut gereerveerd op een camping in Westende.

Maandag, 3aug: We zijn al vroeg wakker en de anderen sliepen nog! Ach ja, dan zijn we maar broodjes gaan halen en hebben ons ontbijtje gegeten. Ik heb nog wat in de speeltuin gespeeld en mama ging Jero in bed leggen. Rond 9u waren Jill en Lisanne daar op de fiets en had papa gezegd dat we wel kwamen nadat ze gegeten hadden. Maar ja, Jero die sliep nog, want die had gisteren niet genoeg rust gehad. Dus ben ik met papa alleen gegaan. Om 15u ( !! ) heeft mama Jero moeten wakker maken omdat het nu toch echt wel tijd werd om te eten. Daarna is ze met hem naar de tent gekomen waar wij zaten en na een beetje drinken zijn we dan om 17u nog even naar het strand gegaan. Daar heb ik nog met mijn schoentjes in de zee gelopen, want ik was 'bang' van de "moster"!! We hebben daar ook nog een hobby-visser zijn werk zien doen: wat een krabben had die man gevangen zeg! Maar goed, het werd frisser en zijn dan maar weer naar de camping gereden waar onze mama's samen spaghetti hebben gekookt en rond 20u pas hebben kunnen opeten (gaspitje duurt echt lang he). Ik heb daarna dan nog met Lisanne op bed geslapen en rond half 12 zijn we naar ons hutje gegaan en gelijk het bed in gedoken.

Dinsdag, 4 aug: Tijd om weer naar huis te gaan! Mama en papa hebben alle spullen ingepakt en alvast in de auto gedaan. Mama had de sleutels al om 9u binnengebracht bij de receptie en ik ben met papa naar het winkeltje gegaan om broodjes te halen. Dan zijn we de anderen gaan opbeuren met een lekker ontbijt bij hun en rond half 11 zijn we met z'n allen naar de parking gegaan om onze auto op te pikken. We hebben de camping vaarwel gezegd en gaan nog even op verkenning in Oostende. Daar heel even langs de boulevard gewandeld, ergens iets gaan drinken en de middag afgesloten met een lekkere pannenkoek! Rond 15u reden we weeral van de kust weg, en na een rit zonder al te veel ellende (bwah, zo heel eventjes aanschuiven rond Leuven) zijn we dan rond 17u thuis aangekomen. Ik had nog een dik uurtje geslapen onderweg, dus goed uitgerust om naar oma te gaan op de camping: die is namelijk jarig!

Aangekomen bleek al iedereen gegeten te hebben, dus wij ook maar gelijk besteld en pakwag rond 19u hebben we gegeten. Vanaf het restaurant zijn we naar de caravan gewandeld en daar hebben de oudjes nog koffie en taart gehad. Ik heb gevist en gespeeld in de zandbak en speeltuin... Ik vond het helemaal geweldig. Laat en moe, maar helemaal voldaan zijn we dan rond 22u terug naar huis gereden, waar we al snel zijn gaan slapen.

Potjestraining

16 juli 2009
Sinds 1 juli zijn we echt gestart met potjestraining! De eerste dag had ik niks door en bleef maar in de broek plassen, dag 2 ging ik al 2x op het potje, de rest in de broek. Mama liet op een gegeven moment mijn onderbroek uit en toen ging ik uit mezelf op het potje zitten, dus ze dacht dat dit misschien wel even kon helpen. En jawel; zonder kleren vanonder ging het al veel beter (dat is sneller dan nog eens eerst alles moeten uitkleden he ).

Op een gegeven moment gaat het weer iets minder goed, en mama spreekt met mij af dat ik een snoepje krijg voor elke keer dat ik op de pot gaat zittenen als ik plas krijg ik er 2! Zo gaat het weer bergop totdat ik koorts kreeg. 3 dagen ben ik ziek geweest, ik had hoofdpijn, warm en wilde veel slapen. Daarvoor moest mijn pamper terug aan, want ik kan al slapend nog niet de controle houden. We zijn dan bij de dokter geweest (bij die van de bomma, want onze was op vakantie en de vorige waar we gingen ook) en die vond niets! Blijkbaar gewoon een virusje of griepje gehad, want op dag 2 moest ik ook overgeven...

Maar goed, de namiddag nadat ik van de dokter terug was en nog goed had geslapen was ik terug springlevend en de koorts was gewoon ineens verdwenen! Mama zei dat we "morgen" opnieuw gingen beginnen. En ja, ik heb mijn luiers sinds die dag weer aan de kant laten liggen! Ik doe wel heel goed mijn best en ongelukjes vindt mama ook helemaal niet zo erg. Ik krijg dan geen snoepje, maar eigenlijk beperkt zo'n ongelukje zich tot 1x per dag!

We zijn van zondag tot dinsdag in Luxemburg op bezoek geweest bij Mieke en haar gezin, dan heb ik wel telkens een luier aangehad voor in de auto, maar het potje ging overal mee heen. Dinsdag had ik nog in de broek geplast toen we iets waren gaan eten, maar verder heb ik het toch droog gehouden; zelfs in de auto naar huis toe! Mama heeft er goed vertrouwen in dat ik het snel alleen kan.

Vandaag ben ik weer goed gestart, vanmorgen bij het opstaan gelijk gaan plassen, en nu maar hups naar het volledig droog zijn! Nog maar een klein beetje geduld!

BBQ bij Frank, Jill & Kyan

11 juli 2009
Toen papa terug was van het werk, zijn we naar de BBQ van Frank gegaan, die was van de week jarig! Eigenlijk hadden we al gegeten, maar we wilden toch even ons hoofd laten zien. Jero vond het allemaal maar niks precies, die heeft heel veel moeten huilen!

Ik heb mij Kyans "Lala" mee naar de tent buiten genomen en heb die uiteindelijk aan mijn broer gegeven toen ik met de andere kindjes mee ging naar het pleintje. Ik ben zelfs heel flink naar de WC gegaan daar toen we terugwaren van het stoep-krijten. Daarna heb ik nog een frikandel gegeten en zijn we vrij vroeg weer naar huis gegaan. Jero die had het echt niet naar zijn zin...

Thuis heeft hij dan nog eens gegeten en is gaan slapen, ongeveer gelijktijdig als mij. Ik vond het wel leuk, gaan snel weer eens afspreken met Jill en Kyan!

Blotevoetenpad

05 juli 2009
 Gisteravond hadden we BBQ van tantie bij omie. Zij is de 1e jarig geweest en nu mochten we voor die gelegenheid daarheen om te gaan eten. Mama, Jero en ik waren al een tijdje bij omie en hebben dan nog meegeholpen om alles klaar te maken en ik ben met Kyana ook nog wat gaan zwemmen. Mijn klasgenootje Kenzo en zijn oma en opa waren er ook! Tijdens het eten hebben we fijn samen gespeeld! Het was lekker hoor, maar ben toch niet zo'n vleesboer! Rond half 11 zij nwe dan naar huis gegaan, allez... mama met Jero en ik wilde met papa op de fiets mee! Ik ben al in slaap gevallen toen papa niet eens halverwege was, dus ik lag gelijk in bed thuis.

Vanmorgen niet echt uitgeslapen en tegen half 11 waren opa en oma hier met Michel. Mama had al een hoop dingen gedaan, en we waren aan het denken om naar Zutendaal te gaan. Het blotevoetenpad schijnt nogal leuk te zijn, dus wilden we toch eens proberen!! En tegen 14u zijn we dan vertrokken en nadat we de auto hadden geparkeerd zijn we naar de ingang gewandeld. Het was al een heel stuk tot daar.

...

Maak en stuur nu de leukste kaartjes op Kaartjeposten.nl, Geboortepost.nl en Trouwpost.nl.